Rosa färg gav 410 000 mot bröstcancer

Rosa färg gav 410 000 mot bröstcancer
Totalt samlade Lantmännen Maskin/Valtra och Lantmännen Lantbruk ihop 410 000 kronor till Bröstcancerfonden genom de rosa balar och rosa traktorer som såldes i Sverige i år.

Lantmännen Lantbruks rosa balar och nät bidrog med hela 300 000 kronor. Det var vad försäljningen av den rosa plasten gav till cancerkampanjen.

Som en uppföljning på Lantmännens framgångsrika Rosa balar-kampanj drog Lantmännen Maskin och Valtra igång en kampanj med försäljning av rosa traktorer där 10 000 kronor för varje såld maskin skulle gå till Bröstcancerfonden.

– När vi summerar kampanjen har vi sålt 11 traktorer och Lantmännen Maskin har tillsammans med Valtra ökat Bröstcancerfondens forskningsanslag med 110 000 kronor. Rosa traktorer är en kanonidé och vi hoppas på ett fortsatt gott samarbete 2016, säger Henrik Moen som är Brand Manager för Valtra hos Lantmännen Maskin i ett pressmeddelande.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Aktuellt